Volvo sluit 2014 af als grootste premium automerk van Nederland. De Nederlandse Volvo dealers hebben een recordaantal auto’s verkocht, zo werd begin deze maand bekend gemaakt.
Volvo liet in juli van het afgelopen jaar de Duitse concurrentie al achter zich, om vervolgens de afstand nog verder te vergroten. In een dalende markt verkocht Volvo dit jaar ruim 22.000 auto’s en behaalde een marktaandeel van 5,5 procent. Na een zeer succesvol 2013, gaat dus ook 2014 voor Volvo de boeken in als een uitstekend jaar.
Peter Brouwers, Sales Director van Volvo Cars Nederland is tevreden “ we scoren zelfs de vijfde positie in de totale Nederlandse automarkt, dat hebben we samen met onze dealers bereikt”.
Onder alle verkochte modellen is de Volvo V40 het populairst. Met ruim 10.000 verkochte modellen wint de V40 het van de nummers 2 en 3, de V60 Plug-in Hybrid en de Volvo V70. Tot slot blijkt de Volvo XC60 ook in dit jaar een uitblinker; al sinds zijn introductie in 2008 is dit de best verkopende Volvo van de afgelopen jaren.
Ook Richard Snijders, Algemeen Directeur van Volvo Cars Nederland is positief gestemd over 2015 “Ik ga ervan uit dat we deze positie vasthouden. We beschikken over fantastische modellen met de juiste motoren en dat wordt komend jaar alleen nog maar beter”.
Om het succes te vieren organiseerde Volvo Cars Nederland op zaterdag 7 januari een nieuwe editie van “Volvo Rocks!”. Dit gigantische personeelsfeest is speciaal voor alle Nederlandse dealers en hun medewerkers. Voor een sfeerimpressie van deze spectaculaire avond, zie de video hieronder.